Genndy Tartakovsky în România!

Pentru prima dată, distribuitorul de film Intercom şi agenţia de publicitate Oxygen au organizat duminică, 14 octombrie, împreună şi în deplasare, un eveniment special. Şi tot în premieră – pentru ei şi pentru noi – a fost venirea unui realizator american de la Studiourile Sony la noi în ţară. Sony Picture Animation a realizat până acum “Stă să plouă cu chiftele”, “Ştrumpfii” şi în colaborare cu Aardman Animations, “Arthur Christmas” şi “Piraţii! O bandă de neisprăviţi”. Divizia, care a debutat cu filmul “Năzdrăvanii din pădure”, sărbătoreşte anul acesta 10 ani de activitate. Şi iată că aniversarea se face acum cu o nouă premieră care stă şi ea foarte bine în şirul filmelor 3D ale studioului, iar la cârma filmului apare un regizor formidabil.

Pe Genndy Tartakovsky îl ştie orice copil care se uită pe Animax sau Cartoon, orice fan de filme SF, orice cinefil care a urmărit franciza Star Wars până în varianta ei animată, digitalizată. Celebrului animator, regizor şi scenarist îi datorăm delicioasele seriale cu “Laboratorul lui Dexter” (şi cei care au fraţi, nu pot să nu se regăsească în disputele zilnice dintre Dexter şi Dee Dee!!!), “Samurai Jack”, cu montajul şi split screen-ul amuzant, ca la filmele lui Sergio Leone, plus “Fetiţele Powerpuff” care au dus la o adevărată manie şi o industrie a obiectelor. Acestea ar fi fost deajuns să-i aducă celebritatea, dar George Lucas şi-a dorit ca personajele arhicunoscute din franciza “Star Wars” să cucerească şi piaţa animaţiilor, aşa se face că a apărut “Războiul Clonelor” cu noi aventuri, mereu mai periculoase. Şi toate acestea au trecut prin mâinile acestui cineast invitat. Iată multe seriale, niciunul semănând cu celălalt, cu stiluri diferite, cu linii diferite, cu personaje diferite. Toate cu umor şi cu scene pline de inventivitate, de rezolvări neaşteptate şi stranii, de răsturnări de situaţie mai uimitoare decât în multe alte manga. Muncă migăloasă, săptămână de săptămână.

Iar vestea uimitoare este că Tartakovsky face saltul acum de la munca cuminte pentru tv la marele ecran şi nu oricum, ci cu un lungmetraj de animaţie, în 3D. Adică o muncă titanică, 7 ANI (!!), după cum a spus singur la conferinţa de presă, din care 2 ani doar pentru producţia propriu-zisă.

“Hotel Transilvania” este o animaţie, colorată şi cu cadrul ticsit de detalii nostime, cu replici strălucitoare şi efecte şi mişcări de cameră, adică impecabil realizat din punct de vedere tehnic. Aşteptarea a meritat. Este luată tema Contelui Dracula de la Bram Stoker şi de la toate ecranizările de până acum şi transformată în savuroasă comedie. Dracula nu mai e dramatic sau înfricoşător, este pentru prima dată prezentat altfel decât singur “cu copiii nopţii”. Este tată care-şi creşte fata, încercând să o ţină departe de lumea oamenilor, atât de periculoasă pentru vampiri. Un punct foarte original de vedere.

Hotelul care dă titlul filmului este afacerea contelui pentru a aduna fără grijă toţi monştrii, veniţi aici să se relaxeze. Şi trebuie să vedeţi cadrele pline cu tot felul de arătări, mai mult sau mai puţin celebre din filme şi cărţi, un fel de barul din Războiul Stelelor, unde s-au adunat toţi ciudaţii din galaxii.

Regizorul a venit înainte în prospecţii la Castelul Bran, asociat de-a lungul anilor cu mitul celebrului personaj Dracula, a fost atent la detalii, a căutat rezolvări şi gaguri. Tocmai de aceea a ţinut ca şi conferinţa de presă legată de premiera filmului său să aibă loc exact în România, la Castelul Bran. Sala castelului a fost neîncăpătoare pentru presa venită să-i pună întrebări după vizionarea filmului la Cityplex Braşov. A urmat şedinţa foto în castel, alături de actorii care au dublat vocea personajelor (căci filmul rulează şi în varianta subtitrată, dar şi în cea dublată cu vocile lui Claudiu Bleonţ, Cristi Neacşu, Tamara Roman), şi petrecerea opulentă de lansare a filmului, eveniment care a culminat cu ceremonia-surpriză de tăiere a tortului pentru sărbătorirea celei de-a 118-a aniversări a lui Mavis, fiica lui Dracula. Invitaţii s-au bucurat de prezenţa costumelor în mărime naturală a personajelor. Acestea au fost îmbrăcate de tineri actori cu care absolut toată lumea şi-a dorit să facă fotografii. Cazarea s-a făcut la Hotel Wolf (ca să se rămână în temă).

Genndy Tartakovski îşi începe astfel turneul internaţional de promovare a filmului, care deja a strâns în week-endul de deschidere 42 de miloane şi jumătate de dolari, adică jumătate din bugetul alocat. Regizorul poate să stea liniştit, are de ce să fie bucuros şi, cine ştie, poate chiar să se gândească la o continuare.

La fel şi Intercom şi Oxygen, care au spart gheaţa cu acest tip de organizare, un eveniment care a ieşit bine şi pe placul tuturor.

Tot ce rămâne acum este să mergeţi să vedeţi ce înseamnă „Hotel Transilvania”.  Nu o să regretaţi, este comedia perfectă pentru întreaga familie.

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: