The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore

Cu toţii ne prăpădim după filmele scurte Pixar, indiferent dacă le vedem pe net sau înaintea unui film de animaţie.

Recunosc că desenele îmi plac grozav de mult şi că, da, am plâns la “Mary şi Max”. L-am văzut acum câţiva ani la Animest. Eram într-un capăt de rând la cinema, mai erau după mine câteva scaune libere. Şi am clipit des, m-am ciupit de picior, m-am mişcat în scaun şi am schimbat poziţia picioarelor, am strâns din dinţi. Şi, când am simţit că nu mai rezist, am capitulat, am aplecat capul pe o parte şi am lăsat lacrimile să curgă în întunericul sălii, pe scaunul gol de alături.

Însă de mult timp nu am văzut ceva la fel de minunat ca acest scurtmetraj de animaţie magică cu cărţile domnului Morris. Un film de o tulburătoare risipă de imaginaţie, plin de scene tandre, cu gingăşii ca la Buster Keaton, Chaplin şi candoarea actorilor din mutul burlesc american. Un film de suflet, unul de colecţie, de neratat.

http://www.youtube.com/watch?v=rNjtZ5V4P-c

 

Filmul impecabil realizat, cu umor şi emoţie, despre cărţi şi rostul în viaţă şi îndemnul de a-ţi urma inima.

 

 

 

Leave a Reply

